Wpg verwerkingsregister

Met Publiosa beheert u het AVG en Wpg register in aparte bestanden welke automatisch tot één register wordt samengevoegd. Zowel intern als online te publiceren! Dat scheelt u ontzettend veel tijd en moeite.

Het hart van adequate gegevensbescherming is het hebben en houden van een volledig en up-to-date register van verwerkingen. Dat geldt niet alleen voor verwerkingen die onder de AVG vallen, maar ook onder de Wet Politiegegevens (Wpg) Zo zorg je ervoor dat je als gemeente aantoonbaar Wpg compliant bent en voldoet aan het transparantiebeginsel en informatieplicht onder de AVG. 

Het Wpg verwerkingsregister is een stuk uitgebreider dan het AVG verwerkingsregister. Publiosa zorgt ervoor dat u het wél eenvoudig kunt beheren en aantoonbaar compliant bent.

Want ook hier geldt: inzicht in welke Wpg gegevens u als gemeente verwerkt vormt de basis om deze gegevens risicogericht te beschermen.

Compliant

De zichtbaarheid van het Wpg register moedigt het actief bijhouden en volledig hebben van het register van verwerkingen aan, waardoor de gemeente compliant wordt/blijft.

Samenwerken

Meerdere proces eigenaren (gebruikers) kunnen toegang krijgen. Die kunnen allemaal tegelijk in het Wpg register werken. Zo verhoog je de samenwerking.

Gebruiksvriendelijk

Het beheren van het Wpg register in Publiosa is intuïtief en kan volledig zelf worden gedaan. Zo ontworpen dat elke gebruiker er mee overweg kan.

Risicomanagement

Per Wpg verwerking kan worden aangegeven of het een midden of hoog risico verwerking is én of er reeds een DPIA is uitgevoerd.

Eigenaarschap

U kunt eigenaarschap toekennen aan processen. Zo helpt u de proceseigenaren hun verantwoordelijkheden te nemen.

Notificaties 

U kunt geautomatiseerde herinneringen naar proceseigenaren sturen om zo het Wpg register up-to-date te houden. Zo bent u als gemeente accountable en aantoonbaar compliant. Komt van pas bij audits!

Logging

Wijzigingen worden gelogd en informatie per proces is eenvoudig uit te breiden.

Toegankelijke publiceren

Publiceren gaat heel gemakkelijk en snel, zowel intern als online. U kunt zo vaak aanpassingen maken als u wilt. Online is de informatie conform wetgeving toegankelijk doorzoekbaar voor de betrokkene. Dat creëert vertrouwen.

Ervaar de voordelen zelf

Elke twee weken hebben wij een beperkt aantal plekken beschikbaar voor een vrijblijvende demo. Benieuwd naar de mogelijkheden? Schrijf u en uw collega's direct in.